HATÁRTALANUL 7.osztály (2022.05.03 - 08.)

1.nap
Május harmadikán, kedden reggel 5 órakor indultunk a hatnapos erdélyi kirándulásra az iskola hetedik osztályos tanulóival.
Már az első napunk is élménydúsra sikeredett annak ellenére, hogy a nap nagy részét utazással töltöttük. A határátlépés után első megállónk Nagyszalonta volt, ahol megtekintettük az Arany János Emlékmúzeumot, és megkoszorúztuk egy rövid megemlékezés keretében Arany János szobrát.
Második megállónk az Erdély kapujának is nevezett Király-hágó volt, ahol a gyerekek gyönyörködhettek a csodaszép tájban.
Késő este érkeztünk meg a szálláshelyünkre, ahol finom vacsora után elfoglaltuk a szobáinkat.
A szállás teljesen felújított volt, a legjobb dolog pedig az volt, hogy az egész osztály egy térben lakott, így esténként jókat beszélgettünk, játszottunk.

2. nap
A bőséges és finom reggeli után elindultunk első úticélunk felé Parajdra, ahol először megismerkedtünk a sófeldolgozás folyamatával egy helyi vállalkozó segítségével, ezután pedig lementünk a parajdi sóbányába, ahol a tanulók saját maguk is láthatták ezt a csodaszép helyet, és bebarangolhatták azt, kellemesen eltöltve az időt.
A második megállónk Farkaslaka volt ezen a napon. Megemlékeztünk Tamási Áron munkásságáról, és megkoszorúztuk az emlékművét.
Rövid pihenőt tartottunk Székelyudvarhelyen, ismerkedtünk a várossal, majd Szejkefürdőre indultunk, ahol megtekintettük a Mini Erdély makett bemutatót. A látogatás során megkoszorúztuk Orbán Balázs sírját, majd a székelykapuk során sétáltunk végig.
Medvekalandba is bonyolódtunk, mivel éppen befogtak egy arra kóborló medvét, és addig nem engedtek bennünket tovább, míg a környéket „medvebiztossá” nem tették. Izgalmas pillanatokat éltünk át a gyerekekkel.
Kellemesen elfáradva érkeztünk meg a szálláshelyünkre, ahol a kiadós vacsora előtt még rövid táncbemutatón és tánctanuláson is részt vehettünk.

3.nap
Első állomásunk Kisbacon volt, Benedek Elek emlékháza, ahol a gyerekek megismerkedhettek a nagy meseíró életével, otthonával, és ma is élő rokonaival. Sok információval gazdagodva elsétáltunk Benedek Elek szobrához, ahol azt megkoszorúzva méltó módon megemlékeztünk róla.
A délutáni program a madarasi Hargitára vezetett bennünket. Gyalogtúrára indultunk, ám utunkat félbe kellett szakítanunk a nagy hó miatt; nem tudtunk ugyan eljutni a célunkhoz, ám a táj szépsége kárpótolt bennünket mindenért.

4.nap
A kirándulásunk negyedik napján a csíkszeredai Csíki Székely Múzeumban megismerkedtünk a székely emberek életével, szokásaival, majd Csíksomlyóra utaztunk, ahol látogatást tettünk a templomba, megnéztük a csodatevő Babba Mária szűzanyát, megismerkedtünk a templom történetével, és gyönyörködtünk a szépségében.
Tolvajos –tetőn megkoszorúztuk a Hármaskereszt emlékművet, és elénekeltük a Himnuszt.
Délután Máréfalván vendégeskedtünk. Róza mama tejfölös lepénye mindenkinek nagyon ízlett.
A finom ebédet a falubeli táncos lányok és fiúk segítségével sikerült ledolgozni egy fergetegesen jó hangulatú táncházban. Itt is megvendégeltek bennünket finom, frissen sütött házi kenyérből készült zsíros kenyérrel, melyhez újhagymát is kaptunk. Ezen kívül megnéztük a falu híres Kőlik barlangjait. A helyszínen a tanulók érdeklődve hallgatták az izgalmas történeteket.

5. nap
Gyalogtúrára indultunk a Gyilkos-tó környékén. A „Te szedd” akció keretében az osztályunk vállalta, hogy a helyszínen néhány tapasztalt túravezető segítségével szemetet gyűjtünk. Meglepődve tapasztaltuk, hogy habár nem sok emberrel találkoztunk a túra során, mégis rövid idő alatt nagyon sok szemetet gyűjtöttünk össze a gyerekekkel. Jó érzés volt tenni valamit a csodaszép környezetért.
A szemétgyűjtés után két túraútvonal közül (egy könnyebb és egy nehezített) választhattak a tanulók erejük szerint, amelyek a Békás- szorosba vezettek le bennünket.
Még egy kis zivatar is a nyakunkba szakadt, ami kissé megnehezítette a túrát számunkra a csúszós hegyoldalak miatt.
Fárasztó nap volt, de a legcsodálatosabb élményeket ezen a túrán szereztük.

6.nap
Elérkezett a hazautazás napja, ami sok élményt rejtett magában. Fehéregyházán megkoszorúztuk Petőfi Sándor emlékhelyét. Vajdahunyad várában sétálva visszatérhettünk egy kis időre a múltba.
Aradon megállva megkoszorúztuk a Megbékélés parkjában a Szabadság-szobrot.
A késő esti órákban érkeztünk haza. Élményekkel és sok új ismerettel gazdagodtunk a kirándulás során.
Köszönjük a sok csodálatos élményt!