Bemutatkozás
A társadalom, a tudomány és a technika fejlődésének megfelelően folytonosan változik az oktatás tartalma. A kor követelményei szerint megújulnak és bővülnek a tanítás, nevelés módszerei és eszközei. Ma a pedagógia folyamatok akkor válhatnak eredményessé, ha a kulcskompetenciák, a készségek és képességek fejlesztésére irányulnak. A társadalom elvárásai gyakorlatias és az eszközhasználaton alapuló tudást követelnek meg. Ez a fejlődés az oktatás igazodását, folyamatos megújulását igényli.
A község gazdasági életét meghatározza földrajti fekvése és gazdasági egységeinek lehetősége. A legnagyobb foglalkoztató a helyi önkormányzat, a jól működő „Augusztus 20” Mg. Zrt, a Fortuna Hotel és szezonális jelleggel a Dávodi Gyógyfürdő. Jelentős azoknak a száma, akik Baja munkahelyeire naponta ingáznak A községben működő családi vállalkozások földműveléssel foglalkoznak, jelentős az őstermelői igazolvánnyal rendelkezők száma. A kisebb vállalkozók csak néhány személyt foglalkoztatnak. A keresetek alacsonyak, a legtöbb munkahely megtartó képessége bizonytalan, így stabil egzisztenciát nem jelenthetnek. Sajnos gyakori a munkanélküli családtag, többen alkalmi munkából, vagy munkanélküli járadékból élnek. Évről évre emelkedik a segélyre szorulók száma.
A település jó infrastruktúrával rendelkezik:
- Szilárd burkolatú út, járda
- Víz, gáz, telefon, villany
- Szervezett szemétszállítás
- Szennyvízelvezetés
- A tömegközlekedés közúton a rendszeres autóbusz járatokkal megoldott.
A fenntartónk által kiadott alapító okirat szerint alapfeladatunk a beiskolázási körzetünkbe tartozó tanköteles korú gyermekek általános műveltségének megalapozása. E feladat megvalósításának érdekében intézményünkben nyolc évfolyamos általános iskola működik, vállalva a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók integrált nevelését, oktatását. A beiskolázási körzetünkben élő családok szociális, anyagi és kulturális helyzete egymástól nagymértékben eltér, ezért nevelő és oktató munkánk ehhez a helyzethez igazodik: tanórán és tanórán kívül megpróbáljuk segíteni a nehéz körülmények között élő, hátránnyal induló tanulók felzárkóztatását, ugyanakkor kiemelt fontosságú feladatnak tekintjük a tehetséges, jó képességű gyermekek fejlesztését is. A fő feladat a folyamatos javításra törekvés mellett a prevenció, illetve olyan garanciális elemek működtetése, amelyek biztosítják az esélyegyenlőség fenntartását.
Azok a diákjaink, akik szociálisan hátrányos helyzetűek sok esetben tanulási nehézségekkel küszködnek.
A gyerekek egyre kevesebb időt töltenek családi körben, így az iskolára egyre nagyobb mértékben hárulnak szocializációs feladatok.
A nevelőtestület egyik legfontosabb jellemzője a folyamatos megújulás. Kiemelten kezeljük a továbbképzéseken való részvételt, olyan új képesítések megszerzését, mely a tanítás hatékonyságát, illetve az intézmény egyéni arculatának kialakítását szolgálják (környezetvédelem, egészségnevelés, hatékony tanulásszervezés, kompetenciafejlesztés, stb.)
A folyamatos korszerűsítés és felújítás mellett az oktatáshoz szükséges infrastruktúra adott.
A társadalom, a pedagógusok és a szülők célja azonos: gyermekeinkből művelt, jól képzett, az életben boldogulni tudó embereket szeretnénk nevelni. Iskolánk hosszú múltja alatt többször változtak az iskola falai, épületei, de nem változott a bennük munkálkodó pedagógusok fő célja: emberséget és tudást adni a felcseperedő diákoknak.
Szeretnénk olyan speciális társadalmi szükségleteket kielégíteni, amelyek kiváltják a település lakosainak, az intézmény fenntartóinak és valamennyi partnerének elégedettségét.